PTU ALPHA 2.0
Moderator: JackTF
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Re: PTU ALPHA 2.0
Also ich habe mich deshalb auch belesen und für den 6-Kerner entschieden.
Bei diversen Benchmarks skaliert die CryEngine relativ gut mit mehr Cores.
Crysis 3 z.B. läuft auf nem 5820k schneller als auf nem 4970k, obwohl der 4-Kerner wesentlich mehr GHz hat.
Und da CR in einem Interview mal sagte, dass sie die CryEngine noch weiter auf Mehrkern trimmen wollen, denke ich mal, dass ein 6-Kerner schon Vorteile haben wird.
Zumal DX12 ja später auch mit mehr Kernen besser skaliert...
Bei diversen Benchmarks skaliert die CryEngine relativ gut mit mehr Cores.
Crysis 3 z.B. läuft auf nem 5820k schneller als auf nem 4970k, obwohl der 4-Kerner wesentlich mehr GHz hat.
Und da CR in einem Interview mal sagte, dass sie die CryEngine noch weiter auf Mehrkern trimmen wollen, denke ich mal, dass ein 6-Kerner schon Vorteile haben wird.
Zumal DX12 ja später auch mit mehr Kernen besser skaliert...
Re: PTU ALPHA 2.0
Hype-Train incoming!!!
WLeverett-CIG - 2015-12-10 15:27:04 UTC
I suspect we'll have another build today, tomorrow at the latest. We'll also be considering moving this to Live, and if we don't make Live, we'll have another round of PTU invites.
- DTC
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Re: PTU ALPHA 2.0
Man soll keine CPU-Einstellungen über die user.cfg vornehmen:
https://i.imgur.com/JCkCMmj.png
Gemeint ist sowas hier:
ai_NavigationSystemMT = 1
e_ParticlesThread = 1
e_StatObjMergeUseThread = 1
gfx_loadtimethread = 1
p_num_threads = 1
sys_job_system_enable = 0
sys_main_CPU = 0
sys_physics_CPU = 1
sys_streaming_CPU = 2
Einstellungen zum Deaktivieren von z.B. Motion Blur können aber drin bleiben
Für Motion Blur wird es wohl hoffentlich bald eine Option im Grafikmenü geben...
https://i.imgur.com/JCkCMmj.png
Gemeint ist sowas hier:
ai_NavigationSystemMT = 1
e_ParticlesThread = 1
e_StatObjMergeUseThread = 1
gfx_loadtimethread = 1
p_num_threads = 1
sys_job_system_enable = 0
sys_main_CPU = 0
sys_physics_CPU = 1
sys_streaming_CPU = 2
Einstellungen zum Deaktivieren von z.B. Motion Blur können aber drin bleiben
Für Motion Blur wird es wohl hoffentlich bald eine Option im Grafikmenü geben...
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Re: PTU ALPHA 2.0
Scheint stabil zu laufen - hab eben mal n Stündchen gespielt und hatte nicht einen Absturz.
Allerdings ist die Performance bei mir noch relativ dürftig.
Ich dümpel mit der Connie mit knapp 20 fps herum - kämpfen ist da nicht groß.
Wenn die Connie aber mal mit ihren 4 Lasern trifft, dann ist so ne Aurora oder 300i mit 2 Salven weggepustet
Allerdings ist die Performance bei mir noch relativ dürftig.
Ich dümpel mit der Connie mit knapp 20 fps herum - kämpfen ist da nicht groß.
Wenn die Connie aber mal mit ihren 4 Lasern trifft, dann ist so ne Aurora oder 300i mit 2 Salven weggepustet
Re: PTU ALPHA 2.0
Es kommt ein weiterer Patch heute und wenn der so läuft wie erwartet dann wird es live gehen
Re: PTU ALPHA 2.0
Ja, das wäre ja toll.
Hier der Auszug aus Discord:
Hey @everyone quick update and plan for today:
We're going to push one more build to PTU today to test an extra fix for the AI spawns at a comms array that slow down and occasionally crash the game server. Our internal testing shows that the fix resolves the crash, though there can be slowdowns of 30 seconds or so, at which point the servers clear up.
If all goes well with testing, we will push this build to Live later today.
Please know this is fully dependent on a successful, stable test, and is therefore a fluid situation where plans can change last minute. If there are any problems with the new build on PTU, we will assess, make some changes, and push to Live next week.
Thanks everyone!
- WL
Hier der Auszug aus Discord:
Hey @everyone quick update and plan for today:
We're going to push one more build to PTU today to test an extra fix for the AI spawns at a comms array that slow down and occasionally crash the game server. Our internal testing shows that the fix resolves the crash, though there can be slowdowns of 30 seconds or so, at which point the servers clear up.
If all goes well with testing, we will push this build to Live later today.
Please know this is fully dependent on a successful, stable test, and is therefore a fluid situation where plans can change last minute. If there are any problems with the new build on PTU, we will assess, make some changes, and push to Live next week.
Thanks everyone!
- WL
Re: PTU ALPHA 2.0
2.0 geht heute Live, gerade auf RtV gekommen. Und vor Weihnachten kommt noch 2.1!!!!
Re: PTU ALPHA 2.0
Es offizielles aus Discord dazu:
For those wondering about timelines and info:
- We're internally testing a build which will be pushed to PTU in the next hour.
- We'll then monitor for an hour or so with players on PTU. If all goes well, we will immediately start the publish prcoess for 2.0.0 to Live.
- This puts the 2.0.0 publish at afternoon and early evening North America time/late night or early morning Europe time/ morning time in AU/NZ.
- We will not be inviting additional players into the final hours of PTU.
- We'll bring down PTU if we get to Live today.
- We've also kicked off a code-only build on the way for client/server version checking. This means players will have to have the latest build to log in, and reduce the previous issue of needing to delete the USER folder and having to Verify Files.
For those wondering about timelines and info:
- We're internally testing a build which will be pushed to PTU in the next hour.
- We'll then monitor for an hour or so with players on PTU. If all goes well, we will immediately start the publish prcoess for 2.0.0 to Live.
- This puts the 2.0.0 publish at afternoon and early evening North America time/late night or early morning Europe time/ morning time in AU/NZ.
- We will not be inviting additional players into the final hours of PTU.
- We'll bring down PTU if we get to Live today.
- We've also kicked off a code-only build on the way for client/server version checking. This means players will have to have the latest build to log in, and reduce the previous issue of needing to delete the USER folder and having to Verify Files.
PTU ALPHA 2.0
Zunächst noch ein kurzer PTU Patch. Aber nur um zu testen ob alles läuft.
https://forums.robertsspaceindustries.c ... hed-to-ptu
This could be our last PTU for 2.0.0 .. let's hit it hard
https://forums.robertsspaceindustries.c ... hed-to-ptu
This could be our last PTU for 2.0.0 .. let's hit it hard
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- Generalmajor
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Re: PTU ALPHA 2.0
Gerade von der Weihnachtsfeier nach Hause gekommen und in froher Erwartung den Rechner angeschmissen: 2.0 ist live!
Nun gute Nacht!
Nun gute Nacht!
Re: PTU ALPHA 2.0
Download läuft.
JackTF
Diplomat und Chef-Schlichter i.A.b.
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"We don't have friendly fire in The Old Republic for a simple reason: a lot of players are, well… idiots. I don't mean you, of course, dear reader, I mean those OTHER players. You know who I'm talking about." Damion Schubert, Lead Systems Designer, Bioware
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